SZC logo

Debreceni Szakképzési Centrum

OM kód: 203033/013 | 4027 Debrecen, Vénkert u. 2.

Intézmény logo

Debreceni SZC Kereskedelmi és Vendéglátóipari Technikum és Szakképző Iskola

HírekKözérdekű adatokCLASSROOMKRÉTA
Széchenyi 2020

Hírek

2022. okt. 25.

Kovács Máté 10.b

A Keris Rákóczi-klub budapesti kirándulása

Smuta Lilla tanárnő, a Keris Rákóczi-klub vezetője egynapos kirándulást szervezett, melynek fő célja két budapesti nevezetes történelmi épület, a Pesti Vigadó és az Országház felkeresése volt.

Október 25-én, kedd reggel 7-kor a 25 fős diákcsoportunk 3 kísérőtanárral (Smuta Lilla, Himics Ágnes, Jankó Andrea tanárnők) szállt fel a budapesti IC-re, amely kisebb késéssel érkezett a Nyugati pályaudvarra. Itt csatlakozott hozzánk iskolánk nemrég nyugdíjba vonult magyartanárnője, Heizer Györgyné Rózsa néni. Együtt gyalogosan indultunk a Vigadóhoz, útközben érintve Magyarország legnagyobb templomát, a Szent-István Bazilikát.

A tervezett időpontban érkeztünk a Duna-part közelében található, különlegesen szép, romantikus stílusban épült Pesti Vigadóhoz. Az épület pár évvel ezelőtt esett át teljes körű felújításon, amelyben visszakapta eredeti fényét. A helyszínen szakszerű idegenvezetést kaptunk, egy fiatalember lelkesen mutatta be az épület érdekfeszítő történetét, a különböző helyiségek korábbi és mostani funkcióit, a látványos díszítőelemek jelentőségét. Benéztünk a gyönyörűen berendezett étterembe is.  A sétát az épület tetőteraszán zártuk, ahonnan meseszép kilátás nyílt a szemben lévő Budai Várra.

Következő úticélunkat az Erzsébet-hídon keresztül gyalogolva közelítettük meg.  A Gellérthegy oldalában álló névadó püspök szobrához elég fárasztó lépcsőzés vezetett. Mikor végre felértünk, kiderült, hogy felújítás miatt nem lehet közelről megtekinteni, a kilátás viszont innen is csodás volt a Duna másik partjára. A rövid pihenő alatt felolvastam a Dobó Réka osztálytársam által összeállított kis ismertetőt Gellért püspökről. Nagyon érdekes a halálával kapcsolatos legenda, amiért az utókor róla nevezte el a hegyet.

Nemsokára már úton voltunk vissza a pesti oldalra, ahol a Parlament felé a Váci utcán vonultunk keresztül. Közben megálltunk egy félórára a „Mekinél”, jólesett egy kis feltöltődés. Utána viszont megint sietni kellett, hogy a meghatározott időpontra odaérjünk az Országház épületéhez. A látogatóközpontban szigorú protokoll szerint engedik be a turistákat, nekünk is alkalmazkodni kellett a szabályokhoz. Végül a mi csoportunk is beléphetett az átvilágítókapun, az idegenvezető üdvözölt bennünket. Mindenki kapott egy fülhallgatót, majd kezdetét vette a közel egyórás parlamenti séta, melynek során megtekintettük az épület legjellegzetesebb helyszíneit: a gyönyörű díszlépcsőházat, az üléstermet. Lenyűgöző volt számomra a 96 méter magas Kupolacsarnok, itt őrzik a Szent Koronát, a koronázási jogart és a hatalmat jelképező országalmát is. Rendkívül sok érdekes információ hangzott el erről a fantasztikus épületről, a világ 3. legnagyobb parlamentjéről.

Kirándulásunk végén fáradtan, de élményekkel gazdagodva indultunk vissza a pályaudvarra, este 7 körül érkeztünk Debrecenbe. Én az utazást is nagyon élveztem, kimondottan szeretek vonattal utazni.

Eddig több alkalommal volt alkalmam részt venni a Keris Rákóczi-klub által szervezett kiránduláson, és mindegyiken nagyon jól éreztem magam. Várom a következőt is!

GALÉRIA

A Keris Rákóczi-klub budapesti kirándulása

parlament 8.jpg
    Pesti Vigadó 2.jpg
    Parlament 2..jpg

KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Bezárta kapuit az idei Kiskukta-tábor

A tavalyi nagy sikerre való tekintettel idén is megszerveztük Kiskukta-táborunkat.

2024. júl. 30.

DSZC Kereskedelmi

Hűsítsd le magadat  a nyári szünetben a keri koktéljaival!

Hűsítsd le magadat a nyári szünetben a keri koktéljaival!

Újabb két ütős koktélreceptet hoztunk nektek!

2024. júl. 26.

DSZC Kereskedelmi

Beiratkozás felnőttoktatásra

A nappali 2 éves felnőttoktatásra való beiratkozás időpontja iskolánkban: augusztus 28. 10 óra, melyhez befejezett 10. osztályról szóló bizonyítvány és személyes iratok szükségesek.

2024. júl. 23.

DSZC Keri

Partnereink

SZC logo

Debreceni Szakképzési Centrum

Debreceni SZC Kereskedelmi és Vendéglátóipari Technikum és Szakképző Iskola

4027 Debrecen, Vénkert u. 2.

Telefon: +3652/413-113, +3652/413-255 (Iskolai ügyintézés)